Tuesday 5 February 2013

::Ikan Bakar Bellamy::


Assalamualaikum..

Siapa di sini suka makan ikan bakar? Saya suka sangat ikan bakar.. Nasib baik kat KL ni ada tempat makan ikan bakar yang sangat-sangat sedap. Ianya terletak di Jalan Bellamy, KL.. Belakang Istana Negara.. Bagi yang jarang lalu kawasan ni memang susah nak cari sebab jalannya masuk ke dalam sedikit daripada Lebuhraya utama ::GPS Coordinates: N3 07.835 E101 41.686:: ..

 Tapi kalau dah tahu senang aje sebenarnya. Di situ ada Medan Ikan Bakar.. Ada la dalam 4 buah kedai.. Tapi saya paling suka Gerai No. 3.. 


Waktu operasi kedai ini Isnin - Sabtu, jam 10.30 pagi hingga 3.00 petang. Mereka tidak beroperasi pada waktu malam.. Walaubagaimanapun, kedai No. 1 & No. 2 tetap dibuka pada waktu malam.. 

Gerai No. 3 ini sentiasa penuh dengan pelanggan tidak kira hari bekerja atau hari cuti.. Kalau datang waktu lunch memang kena beratur dan tunggu meja kosong.. Hehehe..


Abang ni la yang bakar-bakar.. Dia seorang je buat.. Memang dasyat la dapat bertahan dengan haba panas lagi-lagi waktu tengahari.. Tengok dia selamba je.. Hehehe..


Kat sini semuanya kena layan diri kecuali air.. Kalau nak ikan, kena beratur, ambil pinggan dan pilih sendiri.. Sambal kicap, sambal belacan dan nasi pun kena ambil sendiri..


Antara lauk-pauk yang telah siap dibakar dan sedia dimakan.. Yummy!!


 

Mungkin ada yang tak suka makan ikan bakar tetapi dipaksa ikut.. Jangan risau.. di gerai ini turut menyediakan lauk-pauk seperti di dalam gambar.. 



Sotong Bakar.. Rempah yang digunakan memang sedap.. Itu yang membezakan kedai ini dengan kedai-kedai yang lain..



  Ikan terubuk pun ada tetapi saya jarang ambil kerana susah nak makan dan ambil masa.. Nasib la tak berapa minat.. Kalau tak, memang sanggup makan.. Menu wajib saya ialah ikan keli, ikan pari dan sotong..


 Sambal belacan dan sambal kicap kedai ini juga amat sedap.. 
Diulangi, AMAT SEDAP OK..


Kepada peminat ikan bakar terutama yang duduk di KL, jangan lepaskan peluang untuk mencuba ikan bakar di sini.. Harga pun berpatutan.. Tapi kalau nak datang, datang awal-awal.. 

Babai..





6 comments:

  1. nyum. nyum dapnya. bila nak belanja? hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe.. mmg dap.. hingga jilat jari tau.. makan nasi kosong, ikan bakar ngan sambal belacan je dah cukup.. In Sha Allah, nanti kita set mkn ramai2 la ye.. :)

      Delete
  2. Nureen : Awak ni cepat-cepat la ajak husband g makan sana.. Bukan jauh.. Nanti kempunan pula..

    ReplyDelete
  3. bulan puasa ni buka tak ?

    ReplyDelete
  4. sedapnya ikan bakar ni..dah makan pastu berak..jadi taik....hahahahahaha

    ReplyDelete