Tuesday, 29 January 2013

:: Kilang Coklat Beryl's ::

Assalamualaikum..

Siapa di sini suka makan coklat? Haa, kali ni saya nak cerita dan beritahu kepada anda semua di mana anda boleh dapatkan coklat yang sgt berkualiti dan sedap.. Dah sedia nak baca..?? Jom!!!



Apa itu coklat?

Coklat adalah makanan istimewa yang diproses yang dibuat daripada biji pokok koko. Pokok koko, berasal dari hutan tropika Amazon, adalah pokok malar hijau keluarga cola. Coklat adalah campuran koko panggang, mentega koko, dan gula yang sangat halus.  

Coklat tanpa gula (atau pahit) yang terdapat di dataran dan tanah coklat semulajadi yang kaya dari biji koko. Ia mempunyai rasa yang berlemak dan sesuai untuk membakar dan memasak.  

Coklat manis dan coklat dengan pelbagai ramuan lain juga semakin banyak dicipta dan disediakan.


 

 Objektif kilang Beryl's adalah untuk menyampaikan coklat terbaik di Malaysia.
 Untuk memastikan bahawa coklat mereka mengekalkan rasa hebat yang sama setiap masa, mereka hanya menggunakan bahan-bahan yang terbaik. Ini termasuk kacang dari Ghana, sumber global yang diiktiraf biji koko yang terbaik..


  Apabila lepas pintu masuk anda akan dapati ruang di dalam hampir-hampir kosong dengan tiada orang di kaunter depan. Ruangan dalam seperti rumah orang kaya.. Anda perlu lihat ke kanan dan anda akan jumpa kedai dimana coklat Beryl’s dijual. Kedainya cukup selesa dengan hawa dingin dan pelbagai barangan coklat Beryl’s di sekitar kedai.



Coklat-coklat ini sesuai untuk dihidangkan untuk pelbagai acara. Masa saya pergi, Kilang ini sedang membuat jualan sempena Hari Raya Aidilfitri. Harga-harga coklat memang murah.. Kalau tak ingat dunia, memang nak beli semua jenis coklat yang ada lagi-lagi masa tu tengah puasa. Hehehe..


Coklat Beryl's ini dijamin halal.. Jika anda ingin membeli coklat, saya syorkan untuk datang membeli di kilang Beryls kerana lebih banyak pilihan daripada kedai di luar dan harga yang sedikit murah.


 Tempat letak kereta kosong berhampiran memang banyak diluar tetapi kalau anda sedang membeli dengan banyak agaknya anda boleh pandu ke dalam untuk lebih senang mengangkut. 

 


Kualiti coklat Beryl’s memang cukup baik dan saya dapati kacang almondnya cukup rangup manakala coklat gelapnya cukup pahit manis, coklat putihnya cukup berlemak dan coklat susunya cukup sedap.. Sesetengah coklat Beryl’s yang berperisa seperti tiramisu dan mint pun agak sedap juga bagi yang menggemarinya.



Terima Kasih.. Babai..












 

3 comments:

  1. ewah~ promote beryl's nmpk. mana pic aku tempek lar sekali hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe.. of course la tolong promote.. kata kawan kann

      Delete
  2. salam .. nak tanya boleh.. em kilang coklat nie mmg kilang coklat beryls ke?? dan kat mana ye kilang tu? dan kat kilang dia boleh research tak?? terima kasihh,, :)

    ReplyDelete